top of page

האם האתר שלך לא זז בגלל שהוא אתר של וויקס? בואי נעשה סדר!

  • תמונת הסופר/ת: Heli Sofrin
    Heli Sofrin
  • 16 במרץ
  • זמן קריאה 4 דקות

בשנים האחרונות, וויקס הפך לפלטפורמה פופולרית במיוחד לבניית אתרים, ומאפשר לעסקים, יזמים ובעלי מקצוע להקים אתרים מקצועיים בקלות ובזמן יחסית קצר. אבל למרות כל היתרונות של וויקס, יש לא מעט בוני אתרים שמציינים שהוא לא טוב מספיק, ומעלים את הטענה שהאתר שלך לא "זז" בגלל שהוא נבנה בוויקס. אז מה נכון? האם באמת אתר שנבנה בוויקס לא יתקדם לעומת אתר שנבנה בוורפרס?

 

1. המיתוס: וויקס לא טוב לגוגל – האם זה נכון?

אחד הטיעונים הנפוצים ביותר נגד וויקס הוא שלא ניתן לקדם אותו בצורה טובה בגוגל. רבים טוענים שהאלגוריתמים של גוגל לא אוהבים את אתרי וויקס ושזה פוגע ביכולת להופיע בדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש.

 

האמת:

גוגל לא יודע אם אתר מסוים נבנה על פלטפורמת וויקס, וורדפרס או כל פלטפורמה אחרת. למעשה, גוגל לא מייחס חשיבות לפלטפורמת בניית האתר, אלא רק למרכיבים טכניים של SEO שקשורים לאתר – כמו תוכן איכותי, מבנה URL נכון, תגים ומילות מפתח.

 

וויקס עשה התקדמות מרשימה בתחום ה-SEO בשנים האחרונות. בעוד שבעבר היו לו חסרונות בתחום זה, כיום הוא מספק כלים מאוד מתקדמים שמאפשרים לקדם אתרים בקלות וביעילות. למשל, אפשרות להוסיף תגיות מטה, כותרות דינמיות, סכמה מובנית (Schema markup) ועוד.

 

למעשה, אתרי וויקס יכולים להגיע לדירוגים גבוהים בגוגל בדיוק כמו כל אתר אחר – כל עוד הם בנויים בצורה נכונה. אם האתר שלך לא מופיע בתוצאות החיפוש, הבעיה עשויה להיות במקום אחר – לא בוויקס. כל עוד עבדת על ה-SEO של האתר שלך בצורה נכונה, עם תוכן איכותי, מילות מפתח נכונות, מהירות טעינה טובה ואלמנטים טכניים אחרים, האתר שלך יכול להצליח בדירוגים של גוגל, גם אם הוא נבנה בוויקס.

 

2. עיצוב האתר בוויקס גורם לכך שהאתר לא "זז"?

בוויקס יש המון אפשרויות עיצוב, תבניות מוכנות ושירותים שמפנים את הדרך לבניית אתר בצורה פשוטה ונגישה. מצד אחד, זה מאוד נוח ומאפשר ליצור אתרים שנראים מדהים תוך זמן קצר, אבל מצד שני – לפעמים אתרים כאלה עשויים להיות לא אופטימליים מבחינת חוויית המשתמש (UX) וטעינה מהירה, מה שעלול לפגוע בקידום האתר.

 

האמת:

המשמעות של עיצוב נכון היא לא רק איך האתר נראה, אלא גם איך הוא פועל. השאלה הקריטית היא – איך האתר עובד עבור המשתמשים שלך? האם הוא נטען מהר? האם הוא ידידותי למובייל? האם יש גישה נוחה למידע? אתרים שלא בנויים בצורה אופטימלית מבחינת חוויית המשתמש יכולים להיתקל בקשיים גם מבחינת קידום, לא משנה אם הם נבנו בוויקס או בפלטפורמה אחרת.

 

עיצוב לא נכון עשוי להוביל לטעינה איטית של האתר, למראה לא מותאם למובייל או לניווט לא נוח, כל אלה פוגעים לא רק בחוויית המשתמש אלא גם בדירוגים של האתר בגוגל. בנוסף, מהירות טעינה היא פרמטר חשוב מאוד עבור גוגל, ואתרים שעולים לאט יותר, במיוחד אם הם מבוססים על אלמנטים כבדים כמו תמונות לא אופטימליות, יתקשו לדרג גבוה.

 

מצד שני, אתרים שנבנים מתוך התבססות על תבנית מוכנה של וויקס יכולים להקל עליך את החיים ולהבטיח שהעיצוב של האתר יהיה לא רק יפה, אלא גם אופטימלי מבחינת חווית המשתמש. תבניות וויקס נבנו תוך מחשבה על פרקטיות ונוחות, והן כבר כוללות את כל הגורמים החשובים כמו עיצוב רספונסיבי (מותאם למובייל), מהירות טעינה ושימושיות גבוהה. זה אומר שברוב המקרים, את לא צריכה לחשוש שהאתר שלך לא יעבוד טוב או לא ייראה טוב – תבנית מוכנה שומרת על אופטימיזציה טובה.

 

3. טעינת האתר – מה עם מהירות?

יש המון טענות לגבי איטיות של אתרי וויקס, ושהם לא נטענים מספיק מהר. וזה נכון שמהירות האתר היא אחד הגורמים הקריטיים לקידום האתר, וגם לחוויית המשתמש.

 

האמת:

מהירות טעינת האתר תלויה במספר גורמים – כמו אלמנטים כבדים (תמונות או ווידאו לא אופטימליים), או אם האתר מכיל קוד מיותר ועוד. ההמלצה שלי כבונת אתרים היא להשתמש בתמונות JPEG ברזולוציה לא גבוהה. קטעי ווידאו יכולים להיות מאד כבדים ולכן במקרים רבים מומלץ לשים קישור לסרטון שהעלינו ליוטיוב במקום להעלות את הסרטון ישירות לאתר.

 

4. ישנם עוד גורמים שמשפיעים על דירוג האתר

חשוב להבין שישנם הרבה גורמים שמשפיעים על איך האתר יתפקד בדירוגים של גוגל. קידום אתרים לא תלוי רק בפלטפורמה שבה האתר בנוי, אלא גם בתוכן שכתבת, בכמות הקישורים המפנים לאתר שלך (backlinks), בכמה פעמים האתר שלך מעודכן, וכיצד המשתמשים מגיבים לאתר שלך. בנוסף, הפניות חיצוניות לאתר (כמו אזכורים בתוכן של אתרים אחרים) הן חלק חשוב מההצלחה.

 

האמת:

הצלחה באינטרנט דורשת הרבה יותר מכמה קליקים על כפתור ה"שיתוף" או "קידום". קידום אתר הוא תהליך שנדרש בו זמן, השקעה והתמדה. יש להשקיע בתוכן איכותי, כזה שגורם למבקרים להישאר באתר ולחזור אליו שוב ושוב. תוכן איכותי הוא גם כזה שמתאים למילות המפתח הרלוונטיות לקהל היעד שלך, ומספק מידע אמיתי ומועיל.

 

בנוסף, קישורים חיצוניים (backlinks) משחקים תפקיד קריטי בקידום האתר. אם את מצליחה לגרום לאתרים אחרים להפנות אל האתר שלך, זה מאותת לגוגל שהאתר שלך חשוב ומוערך. ככל שיש יותר קישורים איכותיים שמפנים לאתר שלך, כך יש סיכוי גבוה יותר שהאתר שלך ידרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

 

לא פחות חשוב הוא עדכון התוכן באתר. אתר שמתעדכן באופן קבוע עם תוכן חדש רלוונטי, לא רק נשאר רענן בעיני הגולשים, אלא גם בעיני גוגל. אל תשכחי גם להסתכל על שיעור המעורבות של המשתמשים באתר – אם הגולשים שלך מבלים הרבה זמן באתר, לוחצים על קישורים, שותפים את התוכן ומגיבים, כל אלה ישפרו את דירוג האתר.


 

לסיכום:

וויקס הוא פלטפורמה מצוינת לבניית אתרים, ויש לה הרבה יתרונות – היא קלה לשימוש, גמישה וכוללת כלים מתקדמים לקידום אתרים. אם יש לך בעיות בקידום האתר שלך, חשוב לבחון את התוכן, את עיצוב האתר ואת הביצועים הטכניים שלו, ולא להאשים את וויקס באופן אוטומטי. ככל שתשקלי את כל הגורמים ותשקיעי בתוכן איכותי ובאסטרטגיה נכונה, תראי שהאתר שלך יתחיל להצליח!




אם את מחפשת לבנות אתר מקצועי, נגיש וידידותי למשתמש על פלטפורמת וויקס – אני כאן כדי לעזור!אני מציעה לך להקים אתר שיגרום לעסק שלך להצליח, וגם תקבלי במתנה תוכנית אסטרטגיה שיווקית לחצי שנה, שתעזור לך להגדיל את הכניסות לאתר שלך דרך רשתות חברתיות, דיוורים ועוד!


פני אלי עכשיו ותקבלי הצעה מותאמת אישית לבניית אתר בוויקס, יחד עם תוכנית שיווקית שמביאה תוצאות!


חלי סופרין

ליווי שיווקי במדיה החברתית ובניית אתרים 054-7005070




בניית אתר וויקס

תגובות


bottom of page