top of page

7 טיפים לשדרוג האתר: איך להפוך את האתר שלכם לעדכני ורלוונטי

  • תמונת הסופר/ת: Heli Sofrin
    Heli Sofrin
  • 5 בספט׳ 2024
  • זמן קריאה 4 דקות

אם אתם מרגישים שהאתר שלכם כבר לא עונה על הצרכים של העסק, או אם הוא פשוט מרגיש מיושן ולא רלוונטי, הגיע הזמן לשדרג אותו. האתר שלכם הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם, והלקוחות שופטים אתכם לפי מה שהם רואים. במאמר הזה, אשתף אתכם ב-7 טיפים פרקטיים לשדרוג האתר שלכם, כדי להפוך אותו למודרני, מהיר ורלוונטי יותר. ואם תצטרכו עזרה, אני כאן בשבילכם.



"עיצוב הוא לא רק איך שזה נראה ומרגיש. עיצוב הוא איך שזה עובד." ~ ג'ף בזוס



(1) עיצוב בין קווי השוליים

השארו בין השוליים כדי שהעיצוב שבניתם לא ייחתך במעבר בין גדלי מסכים שונים.האם שמתם לב לשוליים בכל עמוד באתר שלכם? מומחי WIX ממליצים להקפיד על עיצוב בתוך קווי השוליים. כשאתם מעצבים עמודי באתר, דאגו שכל האלמנטים בעמוד יישארו בתוך קווי השוליים שמסומנים בוויקס. זה מבטיח שהאתר שלכם ייראה מעולה בכל גדלי המסכים, כולל בניידים. אם תעקבו אחרי הטיפ הזה, העיצוב שלכם ייראה נקי ומקצועי יותר. תראו בתמונה המצורפת למה אני מתכוונת.

 

דוגמה:

אם אתם משתמשים בעיצוב של טורים, ודאו שכל טור מעוצב בתוך קווי השוליים. זה לא רק עניין של אסתטיקה, אלא גם של שימושיות. אתר שמתאים את עצמו אוטומטית לגדלי מסכים שונים מציע חוויית משתמש טובה יותר.


לעצב בין קווי השוליים

ALT TEXT (2)

חשוב גם ל SEO וגם לנגישות

ALT TEXT

הוא אחד האלמנטים שחשוב מאד להקפיד עליו בתיאור התמונות באתר שלכם. מצד אחד, הוא מסייע לתוכנות נגישות לפענח את מה שמופיע בתמונה, מה שמאפשר לאנשים עם לקויות ראייה ליהנות מהתוכן שלכם.

מצד שני, ALT TEXT חשוב גם ל SEO –

הוא עוזר לגוגל להבין את התוכן של התמונה, וכך לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

 

טיפ כאשר אתם מוסיפים ALT TEXT לכל תמונה באתר שלכם ודאו שהטקסט מתאר בצורה מדויקת את מה שמופיע בתמונה (למשל – סלט כחלק מתפריט ניקוי רעלים), ושימו דגש על שילוב מילות מפתח רלוונטיות. דוגמה נוספת – הוספתם תמונה שלכם? ב ALT TEXT כיתבו את השם עם ההגדרה. למשל במקרה שלי אכתוב – חלי סופרין שיווק דיגיטלי ובניית אתרים. מה שאני רוצה לומר זה אל תכתבו רק תיאור יבש. כיתבו תיאור שיווקי.

 

(3) בחירת גוונים נכונה: הרבה מעבר לאסתטיקה

בחירת הגוונים של האתר שלכם משפיעה על כל חוויית המשתמש. בחירת הגוונים המדוייקים היא נושא רחד שעליו שווה להקדיש מאמר שלם, אבל הגוונים לא רק יוצרים אווירה, אלא גם משפיעים על הקריאות של התוכן שלכם ועל הנגישות שלו ללקוי ראיה. ניגודיות גבוהה בין הכותרות לרקע תבטיח שהטקסט שלכם יהיה קריא וברור. זה קריטי עבור תוכנות עזר שבהם משתמשים לקויי ראיה אבל גם מאד עוזר לקהל הגולשים הרגיל.

 

טיפ:

בחרו פלטת צבעים שמשקפת את המותג שלכם, והתמידו בה. שימוש עקבי באותם גוונים ייצור מראה מקצועי ואחיד. תוכלו להיעזר בכלים כמו   Coolors או ColorZilla  (תוסף חינמי לכרום שמאפשר לדגום כל צבע) כדי ליצור פלטת צבעים מתאימה ולוודא שאתם משתמשים תמיד באותו גוון.

 

(4)  התאמת מבנה האתר לקהל שלכם

המבנה של האתר שלכם צריך להתאים לקהל היעד שלכם. כשאתם בונים אתר או משדרגים אותו, שאלו את עצמכם: איך הלקוחות שלי מחפשים מידע? באילו מונחים הם משתמשים? כמה פירוט הלקוח רוצה על השירות או המוצר? כדאי לכם להתאים את מבנה האתר למה שהלקוחות מחפשים.

 

דוגמה:

באתר שבניתי עבור מנחת סדנאות, גילינו שהלקוחות לא רוצים לקרוא הרבה על כל סדנה. במקום להעמיס את הדף במידע, ריכזנו את כל הסדנאות בעמוד אחד עם תיאור קצר, ומי שרצה מידע נוסף יכול היה להקליק על קישור להמשך קריאה.

 

דוגמה נוספת: בעלת עסק השתמשה במילה סדנה לתאר את הפעילות שנתנה. לאחר זמן מה, הבנו שהלקוחות משתמשים במילה סדנה לפעילות חד פעמית. כאשר מדובר על 6 מפגשים הם קוראים לזה חוג. שינינו את תפריט השירותים באתר בהתאם.

 

(5)  שלבו סרטונים באתר

סרטונים הם דרך מעולה לגרום ללקוחות להכיר אתכם טוב יותר. סרטונים מאפשרים לכם להציג את עצמכם בצורה אישית וישירה, מה שיכול להוביל להגברת האמון וההיכרות עם המותג שלכם.

 

טיפ:

שילוב סרטונים מהאינסטגרם או פייסבוק באתר הוא רעיון מצוין. אם יש לכם סרטון בפורמט רילס, תוכלו להשתמש בקנבה כדי להתאים אותו לפורמט של יוטיוב ולהעלות אותו לאתר, כמו בדוגמה המצורפת👇.



 

(6)  הוספת בלוג לאתר

הוספת בלוג לאתר היא דרך מצוינת להוסיף תוכן עדכני ורלוונטי, ולהפוך את האתר שלכם ל"חי ונושם". בלוג יכול לכלול מאמרים בנושאים שונים שקשורים לתחום העיסוק שלכם, ולהביא קהל נוסף שמתעניין בתכנים שלכם.  מוזמנים לקרוא מאמר שכתבתי על כתיבת בלוג- לחצו כאן.

 

טיפ:

אל תסתפקו רק בטקסט מעניין. כל מאמר בבלוג כדאי שיכלול ALT TEXT לתמונות, תקציר SEO וכפתורי הנעה לפעולה. אל תשכחו להוסיף תמונה מוקטנת לשיתוף ברשתות החברתיות.

 

(7)  עדכנו את האתר בהתאם לשירותים שלכם

אתר אינטרנט הוא לא מוצר מוגמר. חשוב לעדכן את האתר באופן קבוע כדי שישקף את השירותים שאתם מציעים. אם שיניתם שירות, הוספתם מוצר חדש או עדכנתם את המידע, ודאו שהאתר שלכם משקף את השינויים הללו.

 

טיפ:

אם אתם מוצאים את עצמכם מסבירים שוב ושוב ללקוחות על שירות חדש, זה סימן שהגיע הזמן להוסיף אותו לאתר. כך תקל על הלקוחות למצוא את המידע, ותפחיתו את הצורך להסביר כל פעם מחדש.

 

לסיכום,

שדרוג אתר הוא משימה שלא חייבת להיות מסובכת, אבל היא בהחלט דורשת תשומת לב לפרטים. אם אתם מרגישים שהאתר שלכם זקוק לשדרוג אך לא יודעים מאיפה להתחיל, או פשוט אין לכם את הזמן, אני כאן לעזור!

פנו אליי ואשמח לסייע לכם להפוך את האתר שלכם למודרני, מהיר ורלוונטי יותר מאי פעם.






מאמר - טיפים לשדרוג אתר

Comments


לוגו של MARKETING WITH U

אני משתפת טיפים נפלאים לעסקים קטנים הרוצים להפוך לדומיננטיים יותר במדיה החברתית

ניהול ברשתות החברתיות

קידום ממומן

כתיבת תוכן

מיתוג ועיצוב גרפי

ניהול מערכות דיוור ודפי נחיתה

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

עקבו אחרי ברשתות

054-7005070

אייקון של וואטסאפ

דברו איתי 

בניה ותחזוק אתרים

להצטרפות לרשימת התפוצה
וקבלת ניוזלטר
מלא בתוכן בנושאי
שיווק דיגיטלי לעסקים
מלאו את הטופס

נא תאמי לי פגישת היכרות ללא כל התחייבות

תודה! אחזור אליכם בהקדם

bottom of page