top of page

איך להפוך שאלה של לקוח לסרטון? מדריך פרקטי לבעלות עסקים

  • תמונת הסופר/ת: Heli Sofrin
    Heli Sofrin
  • 29 בספט׳
  • זמן קריאה 4 דקות

אחת הדרכים הכי פשוטות לייצר רעיונות לתוכן היא להתחיל מהשאלות שהלקוחות שלך כבר שואלות אותך.

זו דרך מדויקת, כי היא מחוברת ישירות למה שהכי מסקרן ומעסיק את הקהל שלך – וכשאת עונה עליהן, את מייצרת תוכן שמדבר בדיוק לצרכים שלהם.


במאמר הזה אני אראה לך איך לאסוף את השאלות האלה, להפוך אותן לרעיונות לסרטונים, ולבנות מהן תסריט קצר וברור שקל להפוך לסרטון.

❓❓❓


למה דווקא שאלות של לקוחות?

שאלה אמיתית מלקוחה היא מתנה. היא כבר מראה לך מה באמת מסקרן, מבלבל או כואב ללקוחה – ואת רק צריכה לענות עליה. כשאת לוקחת שאלה כזו והופכת אותה לפוסט או סרטון, את יוצרת תוכן:

  • רלוונטי (כי זה בדיוק מה שמעניין את הקהל שלך).

  • אותנטי (כי זה מגיע מהשטח ולא ממחשבות באוויר).

  • מושך (כי אם לקוחה שאלה, עוד עשר לקוחות שואלות בראש שלהן).

  • מדויק (כי אלו בדיוק המילים שבהן משתמשות הלקוחות ולא המילים המקצועיות שמגדירות את השירות / המוצר)

❓❓❓


שלב 1 – איסוף שיטתי של שאלות

תייצרי לעצמך "מאגר שאלות" מסודר. אפשר במחברת, במסמך גוגל או אפילו בקבוצת וואטסאפ שלך עם עצמך (אל תגידי לי שעדיין אין לך קבוצה עם עצמך😅...) כל פעם שמישהי שואלת אותך משהו – תכתבי. זה יכול להיות:

  • שאלה בוואטסאפ מלקוחה קיימת או פוטנציאלית.

  • משהו שחוזר שוב ושוב בפגישות ייעוץ.

  • הערה שנזרקת בסדנה או בהרצאה.

  • אפילו שאלות שחברות שואלות אותך בארוחת ערב.

טיפ: אם אותה שאלה חוזרת לפחות פעמיים – סימן שהיא בינגו לתוכן שיעניין את הצופים.


שלב 2 – בחירת השאלה הנכונה לסרטון

סדנת כתיבת וצילום סרטונים

כל השאלות טובות אבל לא כל שאלה מתאימה לסרטון. בחרי שאלות ש:

  • ניתנות למענה קצר (פחות מ־60 שניות בסרטון).

  • פותחות דלת לשיחה רחבה יותר.

  • מייצגות משהו שהרבה מהלקוחות שלך מתמודדות איתו.

ואם יש שאלות רחבות יותר שקלי לכתוב על כך מאמר, וובינר או להכין סדרת סרטונים. אל תבזבזי שאלות טובות!!

שלב 3 – בניית תסריט עם הוק מעניין

הכיני את הטיוטה לסרטון והוסיפי את ההוק. ההוק הוא הדבר שיעצור את הצופה מלגלול הלאה. זה יכול להיות משפט מסקרן, צילום לא שיגרתי, כותרת צצה או כל דבר שיגרום לצופים להפסיק לגלול ולהמשיך להקשיב.טעות נפוצה היא לחשוב שהקאבר (תמונה מקדימה) הוא ההוק. רוצה לקרוא עוד על קאבר לסרטונים? קראי את המאמר שכתבתי בנושא - לחצי כאן .

דוגמאות לכמה הוקים חזקים ושימושיים:

  • מדריכת הורים:  כל אמא שואלת את זה לפחות פעם ביום – איך עוצרים את המריבות בין האחים?

  • נטורופתית: את חושבת שקיים תוסף תזונה אחד שיפתור את העייפות שלך? אז זה ממש לא ככה…

  • יועצת פיננסית:  את לא מאמינה שאפשר לחסוך כשאת בקושי סוגרת את החודש?

  • כללי: הטעות הכי נפוצה שאני רואה אצל לקוחות שלי היא…

  • הוק של סקרנות: את יודעת מה ההבדל בין מי שמצליחה בעסק שלה לבין מי שנתקעת?


שלב 4 – מה צריך לכלול גוף הסרטון?

שלושה חלקים פשוטים:

  1. הוק – משפט פתיחה מסקרן (כמו הדוגמאות למעלה).

  2. ערך – תני תשובה קצרה וברורה לשאלה. לא צריך לחפור, 2–3 משפטים מספיקים.


    למשל: "כדי להפחית מריבות בין אחים, הדבר הראשון שאת עושה הוא לתת להם משימה משותפת קטנה."

  3. הנעה לפעולה /  הזמנה להמשך:

    • "שמרי את הסרטון הזה תחסוך לך זמן בפעם הבאה שזה קורה."

    • "יש לי מדריך מלא לנושא הזה – הלינק בביו."

    • "ספרי לי בתגובות אם גם לך זה קורה."

    • "בוובינר הבא שלי אני ארחיב עוד בנושא. כיתבי לי אם את רוצה קישור".


שלב 5 – רשימת עזר לקראת הצילום

אנחנו לא יכולות לצלם בכל פעם שאנחנו רוצות להעלות סרטון. צריך גם לעבוד😅...

סדנת כתיבת וצילום סרטונים

ההמלצה שלי היא להכין את כל מה שצריך כדי לצלם כמה סרטונים ואז כשמתפנה לך זמן, אז לצלם כמה סרטונים ברצף. כדי שלא תילחצי כשמגיע יום הצילום, הכיני מראש:

  • טקסט – רשימה של 3–4 משפטים שתרצי לומר או את כל הטקסט. תלוי בגישה שלך. יש שאוהבות רק כמה נקודות ואז לדבר באופן טבעי בסרטון ויש שצריכות שהכל יהיה כתוב להן מילה במילה. אין דרך אחת נכונה. בחרי מה שמתאים לך.

  • רקע – נקי, עם אור טבעי (מול חלון זה הכי פשוט).

  • אביזרים לפי הצורך – ספר, מוצר, או אפילו דף עם מילה בגדול שתחזק את המסר. לא חובה כמובן אבל יכול להוסיף עניין.

  • טקסט נלווה – הכיני לך את הטקסט שיצורף לסרטון, כולל ההאשטגים הרלוונטיים. 


דוגמאות מבעלות עסקים ממש כמוך

  • מדריכת הורים

    שאלה: "איך לגרום לילד להפסיק מריבות?"

    סרטון: הוק מסקרן ⏪ טיפ קצר ⏪ הנעה לפעולה: "רוצה לדעת איך להכניס יותר שקט הביתה? יש לי סדנה בדיוק לזה."

  • נטורופתית

    שאלה: "מה כדאי לקחת בחורף כדי לא לחלות?"

    סרטון: הוק מסקרן ("רמז: זה לא ויטמין C!") ⏪ הצגת 2–3 רכיבים ⏪ הנעה לפעולה: "במדריך שלי יש עוד 5 רעיונות טבעיים."

  • יועצת פיננסית

    שאלה: "איך אפשר לחסוך בלי לוותר על הנאות החיים?"

    סרטון: הוק ישיר ("את לא חייבת לוותר על כל הבילויים שאת אוהבת כדי לחסוך!") ⏪ 2 צעדים פשוטים ⏪ הנעה לפעולה: "בתוכנית שלי אני מלמדת איך לעשות לחסוך תוך כדי שילוב בילויים."


איזה שאלות שואלים אותך? האם הכנת סרטונים שעונים על השאלות הללו?



רוצה עוד רעיונות שיעזרו לך ליצור סרטונים בקלות? אני נותנת לך כאן שתי דרכים שיכולות לעזור לך:


1️⃣סדנת כתיבת וצילום סרטונים – סדנה פרונטלית במחיר מיוחד להרשמה מוקדמת

במהלך הסדנה נעבור צעד-אחר-צעד על כל מה שצריך כדי ליצור סרטון שיווקי: נלמד איך כותבים תסריט קצר ומדויק, מאיפה לקחת רעיונות, נתרגל צילום נכון עם תאורה וזוויות פשוטות שיעשו את כל ההבדל, ניגע בעריכה בסיסית ובהוספת כתוביות – ותצאי כבר עם סרטון מצולם ומוכן להעלאה. זו חוויה ממוקדת, פרקטית ומהנה שבה תגלי כמה פשוט יכול להיות להכניס סרטונים לשיווק שלך. הסדנה הקרובה תתקיים ב- 19.10 ב 9:30. 3.5 שעות נטו + חצי שעה הפסקה. מחיר להרשמה מוקדמת של 400 ש"ח + מע"מ לנרשמות עד ה 14.10.25.



סדנת כתיבת וצילום סרטונים לשיווק העסק

2️⃣שיעור דיגיטלי במחיר מתוק במיוחד – 70 ₪ לשיעור בלבד (עד ה 14.10)

במפגש 1 של סדנת מרעיון לסרטון אנחנו מלמדות איך לזהות את הערכים המרכזיים של העסק שלך, להגדיר מטרות לשלושת החודשים הקרובים, ולבנות מאגר רעיונות מסודר. נלמד גם איך להשתמש בבינה מלאכותית (כמו צ'אט GPT ) כדי ליצור טיוטות לתסריטים שיקלו עלייך להתחיל לצלם.

לבחירתך, ניתן לבחור בשיעורים נוספים מסדנת מרעיון לסרטון במחיר של 70 ש"ח. זוהי הזדמנות להשלים את הידע שחסר לך, ולהתחיל להוציא סרטונים שימשכו את הלקוחות הנכונים לעסק שלך.




איך להפוך שאלה של לקוחה לסרטון?

תגובות


לוגו של MARKETING WITH U

אני משתפת טיפים נפלאים לעסקים קטנים הרוצים להפוך לדומיננטיים יותר במדיה החברתית

ניהול ברשתות החברתיות

קידום ממומן

כתיבת תוכן

מיתוג ועיצוב גרפי

ניהול מערכות דיוור ודפי נחיתה

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn

עקבו אחרי ברשתות

054-7005070

אייקון של וואטסאפ

דברו איתי 

בניה ותחזוק אתרים

להצטרפות לרשימת התפוצה
וקבלת ניוזלטר
מלא בתוכן בנושאי
שיווק דיגיטלי לעסקים
מלאו את הטופס

נא תאמי לי פגישת היכרות ללא כל התחייבות

תודה! אחזור אליכם בהקדם

bottom of page