top of page

7 טיפים לשיווק העסק בתקופת המלחמה

  • תמונת הסופר/ת: Heli Sofrin
    Heli Sofrin
  • 4 בדצמ׳ 2023
  • זמן קריאה 3 דקות

מתקפת הטרור של ה 7.10 תפסה אותנו בהפתעה גמורה. בעלי עסקים רבים חיכו שהחגים יסתיימו ויגיע ה- 8.10 כדי להחזיר את העסק לפסים אחרי חודשי הקיץ והחגים שבהם היתה האטה ניכרת בפעילות העסקית. כל התכניות והאנרגיה לקידום העסק התנפצו אל מול עוצמת האירועים. ימים עברו ועדיין עסקים רבים נאבקים. המאמר הזה ינסה לתת רעיונות לשיווק העסק. אני יכולה לומר בוודאות גדולה שאם תבצעו לפחות חלק מהרעיונות תוכלו לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם ואני מקווה שגם את השורה התחתונה🙏

1. התאמת המוצרים למצב ולקהל היעד

ree

במקום תכנית ארוכת טווח - תוכניות קצרות טווח / חבילות הכרות, מוצרים או שירותים מותאמים לתקופה

אין לכם רעיונות? זה הזמן להפגש עם קולגות ובעלי עסקים משלימים לפגישת סיעור מוחות.

היזהרו לא להפוך את המפגש למפגש קיטורים על המצב.

2. כמה שיותר פניה ישירה לקהל היעד

ree

השתמשו בכלים העומדים לרשותכם לפניה ישירה: ניוזלטר, וואטסאפ, פניה ישירה בלינקדאין. המטרה להגיע לשיחה. נצלו את השיחות להבין מה קהל היעד צריך מכם עכשיו. אם אין לכם עדיין רשימת תפוצה - זה הזמן להתחיל לבנות אותה! אם קהל היעד שלכם מורכב מכמה סוגים שלכל אחד מתאימים מוצרים ושירותים שונים, ממליצה לכם להכין כמה רשימות.

3. השקיעו במאחורי הקלעים של העסק

ree

1. בניית אתר או שדרוג אתר 2. צילומי תדמית או צילומי מוצר 3. הכינו סרטונים 4. רענון תמונת קאבר בפייסבוק + הגדרות 5. רענון ביו באינסטגרם + היילייט 6. רענון ההגדרות בלינקדאין 7. בניית דף נחיתה שמזמן רציתם לבנות 8. עדכנו את ההגדרות של גוגל מיי ביזנס נצלו את הזמן שהתפנה לכם בשיפור התשתיות. גם אם עדיין לא תרגישו את התועלת באופן מיידי, ברגע שהמצב יתחיל להשתפר אתם תהיו כבר מוכנים עם תשתיות משודרגות ומותאמות לעסק שלכם.

4. השקיעו בנכסים ״ירוקי עד״

ree

נכסים "ירוקי עד" הם מאמרים, סרטונים ביוטיוב. המושג לקוח מעולם הצומח. הכוונה היא להשקיע בנכסים שנשארים שלכם ואינם ברי חלוף כמו פוסט במדיה החברתית שנשכח תוך זמן קצר והוא אינו "בר חיפוש" בגוגל. כיתבו על נושאים ״חמים״ שמעניינים את הקהל שלכם. קהל חדש ייחשף אליכם באמצעות החיפוש בגוגל. השקיעו זמן בחיפוש המילים והביטויים המדויקים בהם משתמש קהל היעד. שימו לב שאינכם משתמשים בשפה "מקצועית" מידי. זהו בור שאנשי מקצוע רבים נופלים אליו מאחר והם רוצים להראות את הידע והמקצועיות שלהם. התוצאה של שימוש בשפה מקצועית מידי רק תרחיק את הקהל מיכם.

5. עשו את הקפיצה ללייבים

ree

אפתיע אתכם ואומר שזה לא משנה כמה אנשים יצפו. דברו על דברים רלוונטיים שיגרמו לאנשים להכיר אתכם ואת גישתכם. מכל לייב צרו סרטון שאותו תוכלו לשלוח ללקוחות פוטנציאליים וכמובן לפרסם ברשתות. כל לייב כזה נשמר בפרופיל שלכם. לקוח פוטנציאלי שירצה לבדוק מי אתם יגיע לסרטון ויוכל להכיר אתכם טוב יותר. מלבד זאת, נצלו את הפעמים הראשונות כדי להתאמן ולהשתפר.

ree

6. התאימו את תמהיל העבודה ברשתות החברתיות למצב המלחמה הביאה איתה שינויים ברשתות החברתיות. פרסום ממומן הפך להכרחי. לא חייבים תקציב יומי גבוה כדי להגיע לחשיפה גבוהה. סטורי שגם ככה פונה לקהל העוקבים שלכם איבד מכוחו. הפיד במקרים רבים התמלא בהסברה. הפעילות בקבוצות ממשיכה לעלות. לעיתים ניתן ע"י מעורבות בקבוצות להשיג לקוחות שלא היו נחשפים לפוסטים שאתם מעלים בפרופיל ובדף העסקי שלכם.

ree

7. לשווק זה לא אומר שלא אכפת לכם! בימים הראשונים לאחר המלחמה אף אחד לא הרגיש בנוח לשווק את העסק שלו וזה די מובן אבל אנחנו חייבים לחזור למעגל הפעילות העסקית. שווקו את מה שהקהל לכם צריך. התאימו את השפה והתמונות למצב. אבל בשום אופן אל תעלמו מהשטח!! לא צריך להגיע לקריסה כלכלית בנוסף לכל שאר הקשיים שכולנו עוברים.

בונוס למתקדמים: הכינו מוצרים דיגיטליים

ree

זה הזמן לבנות נכסים דיגיטליים שלא תלויים בנוכחות שלכם. רעיונות למוצרים דיגיטליים:

מדריכים דיגיטליים

הרצאה דיגיטלית

קורס דיגיטלי

חוברת דיגיטלית וכמובן - בניה של מוצרים דיגיטליים שתוכלו לתת כמתנה כדי לבנות ולהגדיל את רשימת התפוצה שלכם

למה לעבור את כל זה לבד? אני כאן כדי לעזור לכם לחשוב ולהוציא לפועל את התוכניות השיווקיות! דברו איתי


שיווק העסק בתקופת מלחמת חרבות ברזל
שיווק העסק בתקופת המלחמה



תגובות


bottom of page