
כתיבת תוכן היא חלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי.
הלקוחות שלנו נעים בין כאלה שלא מורגלים בכלל בכתיבה לבין כאלה שכותבים מהלב, תוכן חשוב ורלוונטי.
אבל כולם צריכים הכוונה והתאמת הכתיבה לאסטרטגיה השיווקית שנבחרה.
חשוב מאד לכתוב תוכן רלוונטי אבל לא פחות מכך חשוב לשים לב לנקודות הבאות:
כתיבת
תוכן
מידע רלוונטי
חשוב מאד לכלול מידע רלוונטי ליצירת קשר, מידע לגבי המוצר / שירות / אירוע. זה ממש לא מובן מאליו לכולם. נתקלתי במקרים רבים שבהם הפוסט לא כלל מספר טלפון או פרטים על המוצר / שירות. יש איזה מיתוס שפייסבוק לא מפיץ פוסטים שבהם יש לינק לאתר. הוכחתי פעם אחר פעם שזה לא נכון. לשים לינק בתגובה הראשונה מוריד את כמות הלחיצות על הקישור.
שפה מובנת
השפה צריכה להיות שפה מובנת שבה משתמש קהל היעד. חשוב להיזהר מהשימוש במונחים מקצועיים שברורים מאד לכם ולקולגות שלכם אבל לא לקהל היעד. גם כתיבה מעורפלת פחות מתאימה לכתיבת פוסטים. אפשר לכתוב משפט יותר מסקרן אבל כדאי מאד להסביר אותו ולתת דוגמאות.
מומלץ להתחיל מהדבר החשוב ביותר ואז להסביר.
חיזוק הנכסים הדיגטליים שלכם
חשוב לזכור כי הפלטפורמות השונות במדיה החברתית (פייסבוק / אינסטגרם / פינטרסט / לינקדאין / טיקטוק) אינן שלכם. אנחנו "שוכרים" מקום בנכס של מארק צוקרברג והקולגות שלו. בכל שלב, הם יכולים לשנות את הכללים (כפי שקורה לעיתים קרובות) וברוב המקרים זה לא לטובת בעלי העסק. הנכסים שלכם הם האתר שלכם, דפי הנחיתה וערוץ היוטיוב שלכם. חשוב מאד שתדאגו למלא אותם בתוכן עדכני ותרגילו את הקהל לבקר בהם לקריאה / צפיה מורחבת של תוכן. איך עושים את זה? הפוסטים צריכים לספק תוכן אבל לא מלא. חשוב להפנות לאתר / דף הנחיתה / ערוץ היוטיוב לקריאת המאמר המלא / צפיה בסרטון המורחב.
מה עוד ניתן לעשות?
ישנן דרכים נוספות להעשיר את התכנים של הפוסטים. כמה רעיונות: שיתוף כתבות וסרטונים רלוונטיים, ימים מיוחדים בשנה, חוות דעת של לקוחות ועוד.
רעיון אחד בכל פוסט
רוב הפוסטים צריכים לכלול רעיון אחד בלבד. יש לכם עוד מה לומר על הנושא? מצוין. כתבו על כך פוסט נוסף. מחקרים מראים שהקשב של הגולשים קצר ובמגמת ירידה תמידית. אל תסבכו את האנשים עם פוסטים מורכבים. כתבו רעיון אחד וכתבו אותו מדויק ולא ארוך מידי.
מאיפה מביאים רעיונות לפוסטים?
אני בונה עם לקוחותי אסטרטגיה שיווקית וגוזרת ממנה תוכנית עתידית. באופן כזה אנחנו מתאימים את התכנים לאסטרטגיה שנבחרה באופן אופטימלי. כאשר בונים את תכנית הפוסטים העתידית קל לחשוב על גיוון הפוסטים. ברור שאי אפשר להתעורר כל פעם ולקבל השראה לפוסטים טובים אבל כאשר יושבים וחושבים על האסטרטגיה השיווקית והמטרות שלנו בעסק קל יותר לכתוב פוסטים טובים ומגוונים.
העתיד כבר כאן!
מהפכת הבינה המלאכותית כבר כאן! לימדו איך להשתמש בבינה המלאכותית לשיפור הכתיבה השיווקית שלכם, מבלי להפוך לכלליים וגנריים...
מוזמנים לקרוא את המאמר שכתבתי הכולל המון טיפים שימושיים ודוגמאות ליישום.



עו"ד בלה שימונוביץ'-זהבי
רעיון מיקוד המסר תופס גם בסרטונים ואפילו בדף העסקי ניתן להגיע לאלפי צפיות (לא ממומן).
את התסריט אנחנו מכינות יחד ואז פעולת הצילום קלה. לא נדרשים השקעות בלוקיישנים מפוארים או צילום מקצועי כדי להגיע לנוכחות מרשימה.



יום אוהבי הגבינה


נתי כהן - מומחית לשפת גוף
שיווק קורס 'שפת גוף עסקית' משלב קמפיין ממומן ושיווק אורגני. בשיווק האורגני אני מעלה פוסטים על הנושאים שיועברו בקורס, חוות דעת, סיפורי מקרה ממשתתפי הקורסים הקודמים.
